ALSÓZSOLCAI GONDOZÁSI KÖZPONT
Fenntartója: Alsózsolca Város Önkormányzata
Felügyeleti szerv megnevezése: Alsózsolca Város Önkormányzat Képviselő testülete
A gazdálkodás jogköre: önállóan működő költségvetési szerv.
Az intézmény gazdálkodásával összefüggő jogállás: A költségvetési szerv pénzügyi, gazdálkodási feladatait az Alsózsolcai Polgármesteri Hivatal (3571, Alsózsolca, Kossuth Lajos út 138.), mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv látja el a közöttük létrejött együttműködési megállapodás alapján.
Jogszabályban meghatározott közfeladata:
Önként vállalt feladatok:
Család-és gyermekjóléti szolgáltatás, valamint szociális étkeztetés tekintetében Alsózsolca Város közigazgatási területe, idős és demens betegek nappali ellátása tekintetében Miskolc járáshoz tartozó települések.
Intézmény vezetője: Oroszné Verba Julianna
Elérhetősége: 06 / 46 - 520 - 034
E-mail: gondozasikozpont@alsozsolca.hu
Nyitvatartási idő:
munkanapokon: 7.30 - 15.30, munkaszüneti napokon, ünnepnapokon zárva
Székhelye :Alsózsolca, Kossuth Lajos u. 104
Telephelyei:
- Védőnői Szolgálat, Alsózsolca, Jókai út 10
- Fizikoterápia, labor, gyógytorna, Alsózsolca, Jókai út 8
Az ellátás igénybe vételének módja
A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője írásbeli kérelmére, szóbeli indítványára történik, melyet a Gondozási Központ intézményvezetőjéhez kell eljuttatni. Kérdéssel illetve tájékoztatásért az intézményvezetőhöz és a dolgozókhoz lehet fordulni. Amennyiben az ellátást igénylő személy cselekvőképtelen, a kérelmet, illetve indítványt - az érintett személy véleményét lehetőség szerint figyelembe véve - a törvényes képviselője terjeszti elő. A korlátozottan cselekvőképes személy a kérelmét, indítványát a törvényes képviselőjének beleegyezésével vagy - ha e tekintetben a bíróság a cselekvőképességét nem korlátozta - önállóan terjesztheti elő. Amennyiben a törvényes képviselő ideiglenes gondnok, intézményi elhelyezésre vonatkozó kérelméhez, indítványához a gyámhivatal előzetes jóváhagyása szükséges.
Gyermekjóléti szolgáltatás esetén
A kérelemhez mellékelni kell:
- orvosi igazolást és a jövedelemnyilatkozatot, jövedelemről szóló igazolást
- gondnokság tényéről szóló dokumentumot
- nyilatkozat, arról, hogy igénybe vesz-e más szolgáltatónál, intézménynél valamilyen alapszolgáltatást (kivéve családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatást)
Intézményünk küldetése, hogy az ellátási területünkön élő szociális helyzete, egészségi vagy mentális állapota miatt nehéz élethelyzetbe került egyéneknek, családoknak az életminőségét és életkilátását hosszú távon és eredményesen segítsük a szakmai munka minőségének javításával. Szolgálatunk hiteles és megbízható partnere kíván lenni minden szolgáltatást igénybevevőnek. Arra törekszünk, hogy klienseink elégedettségét növeljük, és a szakmai, etikai és törvényi előírások betartásával minél gyorsabban tudjunk reagálni a felmerülő problémákra.
Alaptevékenységi köre:
Alapellátást személyes gondoskodás formájában nyújtó szociális intézmény. Alsózsolcán 1986-ban alakult meg a Gondozási Központ, mely integráltan látja el a különböző szociális feladatokat az étkeztetést, a nappali ellátást, a demens betegek nappali ellátását, biztosítja a gyermekjóléti alapellátást és a családsegítő szolgáltatást.
Feladata az ellátási területén jelentkező igények felmérése, a gondozás megszervezése, más szolgáltatási formákhoz való hozzájutás segítése, az alap és nappali ellátást nyújtó egységek munkájának összehangolása.
Tájékoztatást nyújt a szociális ellátások biztosításának feltételeiről, segítséget nyújt az ellátást igénybe vevőknek hivatalos ügyeik intézéséhez.
Az egészségügyi ellátás részeként biztosítja a védőnői szolgáltatást, valamint önként vállalt feladatként működteti a fizikoterápiát, a labort és a gyógytornát.
Az intézmény dolgozói munkájuk során együttműködnek a településen működő oktatási, nevelési, és egészségügyi intézményekkel a hatékonyabb igényfelmérés és problémamegoldás érdekében.
A szociális alapellátás elemei településünkön:
Kistérségi társulásban működő ellátások
Társulás neve: Onga és Társult Települések Szociális és Gyermekjóléti Társulása
székhelye: 3562 Onga, Rózsa u. 18.
Az intézmény neve: Ongai Szociális Szolgáltató Központ
székhelye: 3562 Onga, József A. 5.
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevételére is van lehetőség, mely szolgáltatás a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság fenntartásában működik. A kérelmeket a BAZ Megyei Dr Csiba László Integrált Szociális Intézménybe (Sajószentpéter) kell benyújtani, akik a továbbiakban intézkednek a szolgáltatásnyújtást illetően.
Szociális étkeztetés
Célja és feladata az étkeztetés keretében főétkezésként legalább napi egyszeri meleg étel biztosítása.
A települési önkormányzat intézményünkön keresztül, saját önkormányzati fenntartásban lévő főzőkonyhájáról biztosítja az ételt a lakosok számára. Az étel kiadagolása/kiszállítása a Központi Konyháról és az Alsózsolcai Gondozási Központ tálalókonyhájáról történik.
Az étel zárt rendszerű szállító edényekben kerül szállításra az Alsózsolcai Gondozási Központ épületében működő tálaló konyhára, az erre használatos gépkocsival és szállító edényekkel.
Az étkeztetés az ellátást igénybe vevő szükségleteinek megfelelően megszervezhető az étel
- kiszolgálásával
- egyidejű helyben fogyasztással,
- elvitelének lehetővé tételével,
- lakásra szállításával.
Ellátottak köre:
Időskorúak nappali ellátása
A nappali ellátás elsősorban a saját otthonukban élő, tizennyolcadik életévüket betöltött, egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására részben képes személyek részére biztosít lehetőséget a napközbeni tartózkodásra, társas kapcsolatokra, valamint az alapvető higiéniai szükségleteik kielégítésére. Igény szerint megszervezzük az ellátottak étkeztetését.
Feladataink:
Az ellátást igénybe vevők részére szociális, egészségi, mentális állapotuknak megfelelő napi életritmust biztosító szolgáltatást nyújtunk,
a helyi igényeknek megfelelő közösségi programokat szervezünk, valamint helyet biztosítunk a közösségi szervezésű programoknak, csoportoknak,
biztosítjuk, hogy a szolgáltatás nyitott formában, az ellátotti kör és a lakosság által egyaránt elérhető módon működjön.
Ennek érdekében:
Demens betegek nappali ellátása
Alapvető cél, hogy a demenciával küzdő idős ember a szellemi leépülése során életminőségét megőrizve, jó közérzettel, pszichés és szomatikus egyensúlyának megtartása mellett élje életét.
Kognitív zavarai s gondozóját igénybe vevő tünetei mellett is érzékelje a jó bánásmódot, képes legyen élvezni az adott pillanatokat, és olyan támogatást kapjon, mely késlelteti állapota romlását.
Önellátási képességének csökkenése mellett is kielégítettek legyenek szükségletei, és meg tudja őrizni emberi méltóságát.
A demenciában szenvedő személyek ellátásánál célunk, hogy:
A demenciával küzdő személyek jól-létéhez szolgáltatásunkkal hozzájárulunk ahhoz, hogy
Az Alsózsolcai Gondozási Központ keretein belül, szakmai tekintetben önálló szakmai egységként működik a Család-és Gyermekjóléti Szolgálat, mely ellátja a családsegítés 1993. évi III. törvény 64§ (4) bekezdés szerinti feladatait, valamint a Gyvt. 39. és 40. §-a szerinti gyermekjóléti szolgáltatási feladatokat.
Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat
Székhely: Alsózsolca, Kossuth Lajos u. 104.
Telefonszám: 06/46-520-248
E-mail: gyermekjoleti.a@gmail.com
Az intézmény ügyfélfogadási rendje:
Munkarendje:
Hétfőtől - csütörtökig: 7:30 - 16:00
Péntek: 7:30 - 13:30
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 8:00 - 12:00 ig
Szerda: 8:00 - 13:00 ig
Péntek: 8:00 - 11:00 ig
Adatgyűjtés helyszínén végzett munka: keddi és csütörtöki napokon: 9. 00-13.00 ig
Az intézmény küldetése
A jogszabályban meghatározott elméleti előírásoknak a gyakorlatban történő minél hatékonyabb megfelelése egy olyan,- szakmailag jól képzett és személyiségükben a feladatellátásra adekvát szakemberek csapatával, akik elhivatottságot éreznek a családsegítésben történő lelkiismeretes és odaadó munkavégzéshez. A szociális és a mentálhigiénés problémák miatt veszélyeztetett, illetve krízishelyzetbe került személyek, családok életvezetési képességének megőrzése, az ilyen helyzethez vezető okok megszüntetése, a krízishelyzet megszüntetésének elősegítése, és a gyermekek mindenek felett álló érdekeinek védelme, a veszélyeztetettségük megelőzése, megszüntetése jelenti mindennapi céljukat, feladataikat, mely feladatok elvégzésénél a szociális munka etikai kódexének előírásait hangsúlyosan szem előtt tartják.
Az intézmény küldetésének megvalósításához, a kollektíva minden rendelkezésre álló forrásrendszert felhasznál, és a hiányzó elemek megteremtése érdekében felkutatja azokat a lehetőségeket, melyek szabad teret nyitnak a fejlesztéshez, az innovatív elgondolások megvalósításához, a szolgáltatások bővítéséhez, esetlegesen színvonaluk emeléséhez.
Intézményünk a preventív és korrektív rendszerszemléletű szociális munka keretében komplex segítséget nyújt az intézmény szolgáltatásait igénybevevők önálló életvitelének és készségének megőrzéséhez, erősítéséhez, önkéntesek és segítő közösségek bevonásához, valamint ellátja a kliensek jogainak fokozott védelmét.
Alapelvünk az emberi méltóság tisztelete, az önkéntesség az együttműködésen alapuló személyes szolgáltatás, a szolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférés, az egyén szükségleteire szabott holisztikus szemléletű segítségnyújtás, valamint az egyént körülvevő természetes és mesterséges erőforrások közötti hatékony, egymást segítő, építő jellegű együttműködés.
A családsegítő szolgáltatás célja
A család - és gyermekjóléti szolgálat keretében biztosított családsegítő szolgáltatás célját és feladatát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló, többször módosított 1993. évi III. törvény, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló, többször módosított 1/2000. (1. 7.) SzCsM rendelet szabályozza.
A családsegítő szolgáltatás célja a szociális és a mentálhigiénés problémák miatt veszélyeztetett, illetve krízishelyzetbe került személyek, családok életvezetési képességének megőrzése, az ilyen helyzethez vezető okok megszüntetése, valamint a krízishelyzet megszüntetésének elősegítése.
Feladata az intézmény ellátási területén a teljes lakossága részére személyes gondoskodást nyújtó ellátás biztosítása, családgondozói feladatok ellátása, ellátások közvetítése, és szervezési tevékenység végzése.
Gyermekjóléti szolgáltatás célja
Az alapellátás célját és feladatát a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló, többszörösen módosított 1997. évi XXXI. törvény, valamint a végrehajtására kiadott, a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet határozza meg.
A gyermekjóléti szolgáltatás biztosítja a személyes gondoskodás keretébe tartozó gyermekjóléti alapellátást. Ez a gyermek érdekeit védő speciális, személyes, szociális szolgáltatás a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával védi a gyermek testi és lelki egészségét, elősegíti családban történő nevelkedését. Megelőzi, illetve megszünteti a gyermek veszélyeztetettségét. Célunk, hogy az intézmény működési területén élőknek segítséget nyújtsunk a legközvetlenebbül fenyegető negatív hatások kivédésében, illetve abban, hogy képessé váljanak különböző problémáik önálló megoldásra. Lényeges és komplex feladatnak tekintjük továbbá a családok, csoportok, közösségek szociális és mentális szükségleteinek feltárását, közvetítését és a megoldás elősegítését, a preventív lehetőségek kidolgozását és működését, a családok összetartó erejének megőrzését, támogatását, illetve az átmenetileg sérült vagy hiányzó családi funkciók helyreállításának elősegítését.
A gyermekjóléti alapellátásnak hozzá kell járulnia a gyermek testi, értelmi, érzelmi és erkölcsi fejlődésének, jólétének, a családban történő nevelésének elősegítéséhez, a veszélyeztetettség megelőzéséhez és a kialakult veszélyeztetettség megszüntetéséhez, valamint a gyermek családjából történő kiemelésének a megelőzéséhez.
Gyermekjóléti szolgáltatás fő feladata, hogy elősegítse a gyermek testi és lelki egészségének fejlődését, a családban történő nevelkedését, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzését, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetését, illetve a családjából kiemelt gyermek visszahelyezését szolgálja.
A családsegítés keretében biztosítjuk
Gyermekjóléti szolgáltatás feladata
A szolgáltatás fő feladata a gyermek testi, lelki egészségének, a családban történő nevelésének elősegítése, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetése, javaslattétel gyermekvédelmi gondoskodás alkalmazására, védelembe vételhez kapcsolódó szolgáltatási feladatok ellátása, a családjából kiemelt gyermek visszahelyezésének elősegítése, együttműködve a hatósági intézkedésekhez tartozó intézménnyel (MESZEGYI)
A család - és gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek testi, lelki egészségének, családban történő nevelésének elősegítése érdekében:
A család -és gyermekjóléti szolgáltatás feladata a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében:
A család - és gyermekjóléti szolgáltatás feladata a kialakult veszélyeztetettség megszüntetése érdekében
Védelembe vétel esetén
A család - és gyermekjóléti szolgálat - összehangolva a gyermekeket ellátó egészségügyi és nevelési-oktatási intézményekkel, illetve szolgálatokkal - szervezési, szolgáltatási és gondozási feladatokat végez. Tevékenysége körében a 39. §-ban és az Szt. 64. § (4) bekezdésében foglaltakon túl
A veszélyeztetettséget észlelő és jelzőrendszer működtetése
A Család - és gyermekjóléti Szolgálat - összehangolva a gyermekeket ellátó egészségügyi és nevelési-oktatási intézményekkel, illetve szolgálatokkal- szervezési, szolgáltatási és gondozási feladatokat végez:
A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság 24 órás, ingyenesen hívható hívószámot működtet.
GYERMEKVÉDŐ HÍVÓSZÁM
06 80 630155
A szolgáltatás célja bármilyen, a gyermek veszélyeztetettségét (elhanyagolás, bántalmazás, stb) jelző hívásra történő szakszerű, hatékony és időbeni reagálás biztosítása és elősegítése, függetlenül a jelzést tevő személyétől és annak jelzési kötelezettségétől.
A szolgáltatás tartalma ennek megfelelően a jelzéshez igazodó információnyújtás, szolgáltatásközvetítés, és utánkövetés. Krízishelyzet kezelése vonatkozásában alaptámogatást tud nyújtani, amely szakszerű krízisjelzés fogadást és szakértőhöz való irányítást foglal magában.
A szolgáltatás célcsoportja: szakemberek, veszélyeztetett gyermekek, veszélyeztetést észlelő állampolgárok.
Az intézményen belüli és más intézményekkel történő együttműködés módja
Intézményünk szakmai munkája során folyamatosan arra törekszik, hogy a kapcsolatrendszerét más intézményekkel fenntartsa és lehetőség szerint tovább bővítse. Mind inkább célunk, hogy az intézményekkel való kapcsolatunk élő, konstruktív, oda-vissza alapon működő legyen. Ezen belül teret adva mind a szakmai fejlődésre, gyakori konzultációra, személyes találkozásokra is.
Házi segítségnyújtás
Célja olyan gondozás megteremtése, amely az igénybevevő önálló életvitelének fenntartását - szükségleteinek megfelelően - lakásán, lakókörnyezetében biztosítja.
A házi segítségnyújtás keretében biztosítjuk az alapvető gondozási, ápolási feladatok elvégzését, az önálló életvitel fenntartásában, az ellátott és lakókörnyezete higiéniás körülményeinek megtartásában való közreműködést, a vészhelyzetek kialakulásának megelőzésében, illetve azok elhárításában való segítségnyújtást. A házi szociális gondozó feladatai ellátása során segítséget nyújt ahhoz, hogy az ellátást igénybe vevő fizikai, mentális, szociális szükséglete saját környezetében, életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően, meglévő képességeinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével biztosított legyen.
Ellátottak köre:
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
Célja a saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelelő használatára képes időskorú vagy fogyatékos személyek, illetve pszichiátriai betegek részére az önálló életvitel fenntartása mellett felmerülő krízishelyzetek elhárítása céljából nyújtott ellátás.
A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás keretében biztosítani kell:
A támogató szolgáltatás
Célja a fogyatékos személyek lakókörnyezetében történő segítése, ellátása, elsősorban a lakáson kívüli közszolgáltatások elérésének segítése, valamint életvitelük önállóságának megőrzése mellett lakáson belüli speciális segítségnyújtás biztosítása.
A házi segítségnyújtás, a támogató szolgálat, illetve a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás igénybevétele iránti kérelmet az Alsózsolcai Gondozási Központ intézményvezetőjéhez kell eljuttatni, aki továbbítja az Ongai Szociális Szolgáltató Központ intézményvezetőjének,illetve a BAZ Megyei Dr Csiba László Integrált Szociális Intézmény vezetőjének.
Az ellátottak jogai
Az ellátottnak joga van a szociális helyzetére, egészségi és mentális állapotára tekintettel a szociális intézmény által biztosított teljes körű ellátásra, valamint egyéni szükségletei, speciális helyzete, vagy állapota alapján az egyéni ellátás, szolgáltatás igénybevételére.
Joga, hogy egyenlő bánásmódban részesüljön, a szociális szolgáltatások biztosítása során az egyenlő bánásmód követelményét meg kell tartani.
A fogyatékos személyek jogainak érvényesülése érdekében biztosított:
- az intézmény teljes körű akadálymentesítése
- ellátással kapcsolatos információhoz való hozzájutás a helyi tévé, a helyi újság, szórólapok segítségével.
Az ellátást igénybevevőnek joga van az intézmény működésével, gazdálkodásával kapcsolatos legfontosabb adatok megismeréséhez. Ennek teljesítése érdekében az intézmény vezetője szükség esetén szóban ad tájékoztatást az ellátást igénybevevő részére. Az ellátott a szolgáltatás szakmai tevékenységével kapcsolatos észrevételekkel, az intézmény vezetőjéhez fordulhat.
Az ellátást igénybevevő jövedelmi helyzetét csak külön jogszabályban meghatározott esetekben és feltételek mellett lehet vizsgálni.
Amennyiben az ellátottat bármilyen sérelem éri panasszal élhet az intézményvezető felé. Az intézményvezető 15 napon belül köteles a panasztevőt írásban értesíteni a panasz kivizsgálásának eredményéről. Amennyiben az intézményvezető határidőben nem intézkedik, vagy a panasztevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz fordulhat jogorvoslattal. Amennyiben az ellátást igénybevevő egészségi állapotánál vagy egyéb körülményeinél fogva közvetlenül nem képes az illetékes szervek megkeresésére, az intézményvezető segítséget nyújt ebben, illetve értesíti az ellátott törvényes képviselőjét, vagy az ellátott jogi képviselőt az ellátott jogainak gyakorlásához szükséges segítségnyújtás céljából.
Az ellátott jogi képviselő az ellátásban részesülő részére nyújt segítséget jogai gyakorlásában.
Az ellátottjogi képviselő feladatai:
- megkeresésre, illetve saját kezdeményezésre tájékoztatást nyújthat az ellátottakat érintő legfontosabb alapjogok tekintetében, az intézmény kötelezettségeiről és az ellátást igénybe vevőket érintő jogokról,
- segíti az ellátást igénybe vevőt, törvényes képviselőjét az ellátással kapcsolatos kérdések, problémák megoldásában, szükség esetén segítséget nyújt az intézmény és az ellátott között kialakult konfliktus megoldásában,
- segít az ellátást igénybe vevőnek, törvényes képviselőjének panasza megfogalmazásában, kezdeményezheti annak kivizsgálását az intézmény vezetőjénél és a fenntartónál, segítséget nyújt a hatóságokhoz benyújtandó kérelmek, beadványok megfogalmazásában,
- a jogviszony keletkezése és megszűnése, továbbá az áthelyezés kivételével eljárhat az intézményi ellátással kapcsolatosan az intézmény vezetőjénél, fenntartójánál, illetve az arra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságnál, és ennek során - írásbeli meghatalmazás alapján - képviselheti az ellátást igénybe vevőt, törvényes képviselőjét,
- az intézmény vezetőjével történt előzetes egyeztetés alapján tájékoztatja a szociális intézményekben foglalkoztatottakat az ellátottak jogairól, továbbá ezen jogok érvényesüléséről és a figyelembevételéről a szakmai munka során,
- intézkedést kezdeményezhet a fenntartónál a jogszabálysértő gyakorlat megszüntetésére,
- észrevételt tehet az intézményben folytatott gondozási munkára vonatkozóan az intézmény vezetőjénél,
- amennyiben az ellátottak meghatározott körét érintő jogsértés fennállását észleli, intézkedés megtételét kezdeményezheti a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok felé,
- a korlátozó intézkedésekre, eljárásokra vonatkozó dokumentációt megvizsgálhatja.
Területileg illetékes ellátott jogi képviselő: NAGY ZSUZSANNA
telefonszáma: 06/20-4899530 melyen elérhető
hétfőtől -csütörtökig 08:00-16:30,
pénteken 08:00-14:00 óra között
e-mail címe: zsuzsanna.nagy@ijb.emmi.gov.hu
levelezési cím: 4025 Debrecen, Miklós utca 4.fsz.4
Területileg illetékes gyermekjogi képviselő: GÖNCZÖL MIHÁLY
telefonszáma: 06-20/489-96-25
email: mihaly.gonczol@ijb.emmi.gov.hu
A jogvédelmi képviselő az integrált jogvédelmi szolgálat munkatársa
A jogvédelmi képviselő a szociális intézménytől független személy.
A szociális szolgáltatást végzők joga
A szociális szolgáltatást végzők joga, hogy a munkavégzéshez kapcsolódó megbecsülést megkapják, tiszteletben tartsák emberi méltóságukat és személyiségi jogaikat, munkájukat elismerjék, valamint a munkáltató megfelelő munkavégzési körülményeket biztosítson számukra.
Az intézmény szakmai munkát végző dolgozói közfeladatot ellátó személynek minősülnek. A munkatársak számára a jogok gyakorlásának és a kötelezettségek teljesítésének alapvető szabályait a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény határozza meg.
A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet 7. §-a szerint a családsegítést és gyermekjóléti szolgáltatást végzők számára biztosítani kell:
A jogok védelmével kapcsolatos közös szabályok
Az intézmény munkatársainak tudomására jutott adatok és tények nyilvántartására és kezelésére, valamint az általuk adott információkra és az adatok védelmére a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. törvény, a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény, az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
A fenti törvényekben nem szabályozott egyéb kérdésekben a Szociális Munka Etikai Kódexe az irányadó.
Az Alsózsolcai Gondozási Központ dolgozói
Intézményvezető: Oroszné Verba Julianna
feladatai:
- A dolgozók munkájának irányítása, ellenőrzése,
- az intézményi ellátás igénybevételének lebonyolítása,
- az egyes ellátások közötti koordináció biztosítása,
- beszámoló készítése a fenntartó részére,
- szükség esetén más típusú ellátás kezdeményezése,
- együttműködés, kapcsolattartás a területen működő egészségügyi intézményekkel, civil szervezetekkel, az ellátást igénybe vevők hozzátartozóival.
Szervezeti egységek:
- Ferge Béláné: szociális gondozó-ápoló
- Csécsi Istvánné: szociális gondozó-ápoló
Demens betegek nappali ellátása
- Kovács Ildikó: szociális munkatárs
- Ferge Béláné: mentélhigiénés asszisztens
Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat
- Zámbó Attiláné: családsegítő
- Fenyvesi Józsefné: családsegítő
- Halász-Szabó Linda családsegítő
Házi segítségnyújtás
- Korpásné Putnoki Mária: általános ápoló
- Hankóné Masason Krisztina: szociális gondozó-ápoló
Jelzõrendszeres házi segítségnyújtás
- Hock Györgyné
A személyi térítési díj összege a különböző szolgáltatások tekintetében:
- Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat: térítésmentesen nyújtott szolgáltatás
- Idősek és demens betegek nappali ellátása: térítésmentesen nyújtott szolgáltatás
- Étkezés: jövedelemtől függően, Alsózsolca Város Önkormányzatának térítési díjakról szóló rendelete alapján
- Házi segítségnyújtás: térítésmentesen nyújtott szolgáltatás
- Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás: 30 Ft/készülék/nap
- Támogató szolgálat:
szállítás esetén: 10Ft/km
személyi segítés esetén:10 Ft/óra
- Fizikoterápia, labor, gyógytorna: térítésmentes szolgáltatás
Videó▼
Elérhetőségek ▼
Helyi Választási Iroda
Mentők: 104
Tűzoltók: 105
Rendőrség: 107
Felsőzsolcai
rendőrkapitányság:
46/383-400
Alsózsolca Város Önkormányzatának
Polgármesteri Hivatal:
46/520-020
KÖFOP-1.2.1-
VEKOP-16-
2017-00800
TOP-5.2.1-15-BO1-2016-00013
TOP-4.3.1-15-BO1-2016-00008
EFOP-3.3.2-16-2016-00219
EFOP-1.5.2-16-2017-00034
TOP-3.2.1-15-BO1-2016-00109
TOP-3.2.1-16-BO1-2018-00135
étlapok:
Népesség:
5678 fő
Lakóépületek:
1875 db
Következő
Képviselő-testületi ülés:
Ideje:
2024.09.12. 9:00 óra
Helye:
Polgáresteri Hivatal
tárgyalóterme
Falugazdász
Helye: Miskolc
Csabai Kapu 62.
Ideje:
Hétfő 10:30 - 12:00
Telefon: 30/329-3052
Tóth András
Közvilágítással kapcsolatos
hibabejelentési csatornák:
- e-mailben a kozvilagitas@elmuemasz.hu címen
"ELMŰ-ÉMÁSZ Közvilágítási hibabjelentő"
mobil applikáció segítségével
https://eloszto.emasz.hu oldalon elérhető
online ügyfélszolgálaton
Bejelentések/Közvilágítási hibabejelentés
menüponton keresztül
Telefonon:
06 (80) 42-43-44 /1
menüpontot választva.